banner
Normal view MARC view ISBD view

Suport vital bàsic (SVB) i ús de desfibril·ladors / M. Pilar Giménez

Contributor(s): Giménez Pérez, M. Pilar [autor] | Institut Obert de Catalunya | Catalunya. Departament d'Ensenyament.
Material type: materialTypeLabelArticleDescription: 1 recurs en línia (65 pàgines) il.Content type: text Media type: informàtic Carrier type: recurs en líniaSubject(s): Primers auxilis | Aturada cardíaca | RCP | Desfibril·lacióGenre/Form: Recurs Educatiu Obert Authorization: Online resources: Accés lliure In: Primers auxilisSummary: Introducció 5 Resultats d’aprenentatge 7 1 Aplicació de tècniques de suport vital bàsic i desfibril·lació externa 9 1.1 Causes de l’ACR. Importància del DEA dins de l’SVB . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 1.1.1 El desfibril·lador extern automàtic (DEA) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 1.2 Protocols d’actuació de l’ILCOR. La cadena de supervivència i els algoritmes de l’ERC . . . 12 1.2.1 Cadena de supervivència . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 1.2.2 Algoritmes de l’ERC . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 1.3 Suport vital bàsic (SVB) en adults . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 1.3.1 SVB, 1r pas: trucar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 1.3.2 SVB, 2n pas: reanimació cardiopulmonar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27 1.3.3 SVB, 3r pas: utilitzar el DEA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33 1.3.4 SVB, 4t pas: somriu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39 1.4 L’aplicació de les tècniques de suport vital a la infància . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 1.4.1 Suport vital bàsic (SVB) en nens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41 1.4.2 Suport vital bàsic (SVB) en el lactant . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45 1.5 Quan s’ha de fer o no l’RCP? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 1.5.1 Quan s’ha d’iniciar l’RCP? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49 1.5.2 Quan no s’ha d’iniciar l’RCP? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 1.5.3 Elecció i suspensió del tractament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 1.5.4 Responsabilitats mèdiques . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51 1.6 Mètode Utstein . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 1.6.1 Definir termes essencials envers l’ACR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 1.6.2 Establir el model de comunicació de dades en l’ACR . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54 2 L’obstrucció de la via aèria per cossos estranys (OVACE) 57 2.1 Ennuegament en l’adult . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 2.1.1 Ennuegament en adults inconscients . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59 2.1.2 Resum d’actuacions en ennuegament en adults . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 2.2 Ennuegament en l’infant . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61 2.2.1 Actuació en nens de més d’un any . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61 2.2.2 En nens menors d’un any (lactants) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 2.2.3 Resum d’actuacions en ennuegament infantil . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number url Status Date due Barcode
Chapter Chapter Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa
Internet
En línia Link to resource Exclòs de préstec 0001017284810
Book Book Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa
Internet
En línia Link to resource Exclòs de préstec 0001017284797

Introducció 5
Resultats d’aprenentatge 7
1 Aplicació de tècniques de suport vital bàsic i desfibril·lació externa 9
1.1 Causes de l’ACR. Importància del DEA dins de l’SVB . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
1.1.1 El desfibril·lador extern automàtic (DEA) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
1.2 Protocols d’actuació de l’ILCOR. La cadena de supervivència i els algoritmes de l’ERC . . . 12
1.2.1 Cadena de supervivència . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
1.2.2 Algoritmes de l’ERC . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
1.3 Suport vital bàsic (SVB) en adults . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
1.3.1 SVB, 1r pas: trucar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
1.3.2 SVB, 2n pas: reanimació cardiopulmonar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
1.3.3 SVB, 3r pas: utilitzar el DEA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
1.3.4 SVB, 4t pas: somriu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
1.4 L’aplicació de les tècniques de suport vital a la infància . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
1.4.1 Suport vital bàsic (SVB) en nens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
1.4.2 Suport vital bàsic (SVB) en el lactant . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
1.5 Quan s’ha de fer o no l’RCP? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
1.5.1 Quan s’ha d’iniciar l’RCP? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
1.5.2 Quan no s’ha d’iniciar l’RCP? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
1.5.3 Elecció i suspensió del tractament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
1.5.4 Responsabilitats mèdiques . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
1.6 Mètode Utstein . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
1.6.1 Definir termes essencials envers l’ACR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
1.6.2 Establir el model de comunicació de dades en l’ACR . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
2 L’obstrucció de la via aèria per cossos estranys (OVACE) 57
2.1 Ennuegament en l’adult . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
2.1.1 Ennuegament en adults inconscients . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
2.1.2 Resum d’actuacions en ennuegament en adults . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
2.2 Ennuegament en l’infant . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
2.2.1 Actuació en nens de més d’un any . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
2.2.2 En nens menors d’un any (lactants) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
2.2.3 Resum d’actuacions en ennuegament infantil . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha