MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02335 ab a2200325 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
38873 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20200130062544.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
950727s2012 ABR sp bc s001 0 eng |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
|
093 ## - Data entradad del registre |
Data entrada |
17/05/2012 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
9 (RLIN) |
71354 |
Nombre de persona |
Thomas, Aliki |
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Evidence-based practice behaviours |
Resto del título |
A comparison amongst occupational therapy students and clinicians/ |
Mención de responsabilidad, etc. |
Aliki Thomas, Alenoush Saroyan, Laurie M. Snider |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
Article |
340 ## - MEDIO FÍSICO |
Base y configuración del material |
En línia |
340 ## - MEDIO FÍSICO |
Base y configuración del material |
Paper |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Background. Occupational therapy graduates are expected to demonstrate entry-level competencies in evidence-based practice. To support students during the course of professional education in developing the knowledge, skills, and attitudes for integrating scientific findings into clinical practice, educators must identify the process by which these competencies are developed. Purpose. To identify the differences in evidence-based practice decisions amongst occupational therapy students and experienced clinicians. Methods. Using a vignette depicting an older client with a history of falls, participants evidence-based practice decisions were compared to a reference model. Results. In the initial steps of the process, knowledge of evidence-based practice concepts appeared to be dependent upon formal instruction, whereas expert-like behaviours in the integration of evidence for decision-making seemed to be a function of clinical experience. Implications. Academic and clinical educators can use identified gaps in knowledge and synthesis of concepts to update the evidence-based practice content in occupational therapy curricula and fieldwork. therapy, Trajectory |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Competència |
9 (RLIN) |
63424 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Ensenyament de Teràpia Ocupacional |
9 (RLIN) |
59910 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Pràctica basada en l'evidència |
9 (RLIN) |
63100 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Teràpia Ocupacional |
9 (RLIN) |
61334 |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
Competencies |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
Evidence-based practice |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
Learning, occupational therapy |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
MODELO CANADIENSE DEL DESEMPEÑO OCUPACIONAL |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
Trajectory |
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Saroyan A. |
9 (RLIN) |
51170 |
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Snider LM. |
9 (RLIN) |
52675 |
773 ## - ENLACE AL DOCUMENTO FUENTE/ENTRADA DE REGISTRO ANFITRIÓN |
Título |
CANADIAN JOURNAL OF OCCUPATIONAL THERAPY |
Parte(s) relacionada(s) |
2012 ABR; 79(2): 96-107 |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme del Recurso |
<a href="http://ezproxy.euit.fdsll.cat/login?url=http://cjo.sagepub.com/">http://ezproxy.euit.fdsll.cat/login?url=http://cjo.sagepub.com/</a> |
Nota pública |
Accés restringit usuaris EUIT |