logo euit

An exploratory study: expanding the concept of play for children with severe cerebral palsy/ (Record no. 40219)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 02030 ab a2200265 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 42796
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20230519062753.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 950727s2014 JUL sp bc s001 0 eng
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente
093 ## - Data entradad del registre
Data entrada 03/10/2014
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
9 (RLIN) 72689
Nombre de persona Graham, Naomi
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO
Título An exploratory study: expanding the concept of play for children with severe cerebral palsy/
Mención de responsabilidad, etc. Graham, Naomi; Truman, Juliette; Holgate, Heather
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio Article
340 ## - MEDIO FÍSICO
Base y configuración del material En línia
340 ## - MEDIO FÍSICO
Base y configuración del material Paper
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Introduction: Play is essential to a child's development, and is a dominating component of a child's life. Forming part of a broader study aiming to explore what parents of children with cerebral palsy understand by play, and its use in therapy and home programmes, this research article focuses on how parents expand their concept of play for their children. taken. Following ethical approval, seven parents were recruited, completed an interview, and provided a contextual information sheet. An interpretive descriptive approach to analysis allowed exploration of this data. conventional idea of play for typically developing children, seemingly as a result of the limitations placed on each child's play through their physical disability. Parents discussions revealed three subthemes: vicarious play, play through communication, and therapy in play. concept of play can be expanded to involve ideas such as vicarious play and communication as play. Parents may then feel more comfortable in allowing their children to experience play as a primary occupation, in a less conventional way.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Infants
9 (RLIN) 60355
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Infants amb necessitats especials
9 (RLIN) 62132
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Joc - Ús terapèutic
9 (RLIN) 60518
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Paràlisi cerebral
9 (RLIN) 60842
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Truman J.
9 (RLIN) 55062
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Holgate H.
9 (RLIN) 30570
773 ## - ENLACE AL DOCUMENTO FUENTE/ENTRADA DE REGISTRO ANFITRIÓN
Título BRITISH JOURNAL OF OCCUPATIONAL THERAPY
Parte(s) relacionada(s) 2014 JUL; 77(7): 358-365
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://ezproxy.euit.fdsll.cat/login?url=http://bjo.sagepub.com/content/by/year">http://ezproxy.euit.fdsll.cat/login?url=http://bjo.sagepub.com/content/by/year</a>
Nota pública Accés restringit usuaris EUIT
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Estado dañado No para préstamo Código de colección Localización permanente Ubicación/localización actual Fecha de adquisición Total de préstamos Código de barras Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
      Exclòs de préstec En línia Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa 24.02.2016   ART-40219 24.02.2016 Journal article

Powered by Koha