MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02030 ab a2200265 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
42796 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20230519062753.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
950727s2014 JUL sp bc s001 0 eng |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
|
093 ## - Data entradad del registre |
Data entrada |
03/10/2014 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
9 (RLIN) |
72689 |
Nombre de persona |
Graham, Naomi |
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
An exploratory study: expanding the concept of play for children with severe cerebral palsy/ |
Mención de responsabilidad, etc. |
Graham, Naomi; Truman, Juliette; Holgate, Heather |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
Article |
340 ## - MEDIO FÍSICO |
Base y configuración del material |
En línia |
340 ## - MEDIO FÍSICO |
Base y configuración del material |
Paper |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Introduction: Play is essential to a child's development, and is a dominating component of a child's life. Forming part of a broader study aiming to explore what parents of children with cerebral palsy understand by play, and its use in therapy and home programmes, this research article focuses on how parents expand their concept of play for their children. taken. Following ethical approval, seven parents were recruited, completed an interview, and provided a contextual information sheet. An interpretive descriptive approach to analysis allowed exploration of this data. conventional idea of play for typically developing children, seemingly as a result of the limitations placed on each child's play through their physical disability. Parents discussions revealed three subthemes: vicarious play, play through communication, and therapy in play. concept of play can be expanded to involve ideas such as vicarious play and communication as play. Parents may then feel more comfortable in allowing their children to experience play as a primary occupation, in a less conventional way. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Infants |
9 (RLIN) |
60355 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Infants amb necessitats especials |
9 (RLIN) |
62132 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Joc - Ús terapèutic |
9 (RLIN) |
60518 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Paràlisi cerebral |
9 (RLIN) |
60842 |
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Truman J. |
9 (RLIN) |
55062 |
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Holgate H. |
9 (RLIN) |
30570 |
773 ## - ENLACE AL DOCUMENTO FUENTE/ENTRADA DE REGISTRO ANFITRIÓN |
Título |
BRITISH JOURNAL OF OCCUPATIONAL THERAPY |
Parte(s) relacionada(s) |
2014 JUL; 77(7): 358-365 |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme del Recurso |
<a href="http://ezproxy.euit.fdsll.cat/login?url=http://bjo.sagepub.com/content/by/year">http://ezproxy.euit.fdsll.cat/login?url=http://bjo.sagepub.com/content/by/year</a> |
Nota pública |
Accés restringit usuaris EUIT |